Skip to main content

eBook La Tahzan - Jangan Bersedih

Buku yang terlaris di Timur Tengah karangan Dr. Aidh al-Qarni ini menunjukkan kepada kita bagaimana meniti jalan kehidupan dan membangun kehidupan yang bahagia dengan berpedoman pada satu kata: La Tahzan, iaitu "jangan bersedih". Dengan kata kunci ini kita akan dapat menjalani kehidupan ini dengan penuh semangat. Kita tidak akan pernah dirisaukan oleh masa lalu yang telah lewat dan tidak pula dicemaskan oleh masa depan yang akan datang. Kita akan menjadi manusia masa kini yang bekerja pada hari ini dengan mencurahkan segenap kekuatan dan pikiran yang ada dengan keyakinan bahwa hasil akhirnya kita serahkan kepada Allah. Dunia ini akan menjadi sangat indah jika kita menikmatinya dengan senyuman, bukan dengan muram durja serta kesedihan yang berlarutan.

Dapatkan secara percuma di sini: La Tahzan (PDF, 1.04MB)

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Koleksi eBook Motivasi Diri Percuma 2011

Berikut merupakan koleksi eBook terbaik motivasi diri bagi mencapai kejayaan dalam hidup yang boleh dibaca secara percuma di Internet (dalam bahasa melayu): 7 Teknik Motivasi Diri Menjelang Peperiksaan (PDF, saiz: 984KB) Personal Motivasi   (PDF, saiz: 1.5MB) Motivasi Diri Bagi Meraih Prestasi (PDF, saiz: 142KB) Ujian Motivasi Kerjaya Hidup (PDF, saiz: 162KB) Motivasi Islam - Ayat Inspirasi (PDF, saiz: 338KB) Prinsip Jutawan Yang Tidak Akan Gagal (PDF, saiz: 402KB) 10 Petua Membina Sikap Positif   (PDF, saiz: 109KB) 63 Petua Bahagia Dr Fadzilah Kamsah (PDF, saiz: 154KB) Semoga berjaya dalam kehidupan anda!

Koleksi eBook Menjahit Percuma 2011

Bagi surirumah yang ingin berjimat atau mahu mempelajari ilmu menjahit, disertakan kompilasi terbaik eBook pelbagai teknik jahitan berbahasa melayu yang boleh dibaca secara percuma daripada Internet: Nota Jahitan Asas (PDF, saiz: 52KB) Cara Menjahit Tudung (PDF, saiz: 555KB)  Panduan Menjahit Baju Kurung   (PDF, saiz: 412KB) Panduan Menjahit Baju Melayu Cekak Musang (PDF, saiz: 2.94MB) Panduan Menjahit Langsir  (PDF, saiz: 324KB) Cara Menjahit Langsir Berlipat V (PDF, saiz: 451KB)  Menjahit Langsir Ilham Nisha (PDF, saiz: 825KB)  Panduan Menjahit Gaun Kanak-Kanak   (PDF, saiz: 555KB) Cara Menjahit Baju Dress Anak (PDF, saiz: 765KB)  Menjahit Sarung Kotak Tisu (PDF, saiz: 1.37MB) Selamat mencuba.